Volharding Hout-Blerick

Hittegolf We starten weer!
Afgelopen week hebben wij helaas de lessen moeten aflasten door de hitte.

Komende week dalen de temperaturen en vanaf maandag starten de lessen weer.

We zien jullie graag weer terug!

Gym voor kleuters Kleutergym
Heb jij een kleuter tussen de 4 en 6 jaar? Dan ben je bij ons aan het goede adres. Wij hebben een kleutergroep die elke maandag les heeft van 17.15 tot 18.15 uur aan de Vossenerlaan 57 te Blerick (gymzaal Vossenerlaan)

Wil je kleuter graag bewegen, dan leren wij op een leuke manier om te balanceren, duikelen, zwaaien, rollen, klimmen. Ook is er tijd voor diverse spelvormen die goed zijn voor de lichamelijke ontwikkeling. Tijdens de kleuterles worden ook lessen van het nijntje beweegdiplom gegeven. Dit programma bestaat uit 10 lessen. Deze lessen spreiden we uit over ongeveer 4 maanden.

Op het eind wordt het nijntje beweegdiploma verstrekt als alle belangrijke basisvormen volbracht zijn.

Heb je interesse, laat je kleuter dan eens kijken of meedoen met een proefles. De groep is nu nog niet vol, je kunt je voor de les melden bij de leiding in de sportzaal.

Ledenvergadering HBSV Jubilarissen
Tijdens de Algemene Ledenvergadering werd ook stilgestaan bij een aantal jubilarissen binnen onze vereniging.

Leden die al jarenlang betrokken zijn bij HBSV en Multi-Gym en daarmee een belangrijke bijdrage leveren aan onze club.

De volgende leden werden tijdens de ALV gehuldigd:

75 jaar lid

Ton Leeuw

60 jaar lid

• Piet Heuvelmans

40 jaar lid

• Paul Nelissen

• Wouter Ummenthun

25 jaar lid

• Roy Aerdts

• Kay Bronkhorst

• Joep Buskens

• Glenn Faessen

• Tim Kappel

• Louk Rutten

• Jeroen Schutten

• Ed Smits

• Moreno Walda

Angelie Klep

Namens de hele vereniging: dank voor jullie jarenlange betrokkenheid.

Speciale dank aan Ton Leeuw, wat een eer dat Ton al 75 jaar lid is. Bedankt Ton!



In memoriam Wies Heuvelmans
Op 12 december 2025 is Wies Heuvelmans op 83-jarige leeftijd overleden. Wies is erelid van Volharding en daarmee van HBSV Multigym. Wies was tot een aantal jaren terug het gezicht en de spil van Volharding, of zoals sommigen het zeggen ‘de mooder van de vereniging’. Zei je Volharding, zei je Wies en omgekeerd.

Naast haar gezin, familie, het bedrijf en vrienden leefde Wies voor Volharding. Als kind en jonge succesvolle turnster is haar passie voor het turnen, de gymsport én Volharding ontstaan. En dat is gebleven tot het laatst.

Altijd bezig voor de vereniging. Vanuit het Bestuur, de Technische Commissie en met het iedere week geven van vele lessen en het geven van hulp aan assistenten. Van de peuters tot de senioren. Je had enorm veel waardering voor alle vrijwilligers en stond erop dat ditt getoond werd. Koffie met iets lekkers voor de ophalers van het oud papier, een attentie voor de leiding en de jaarlijkse vrijwilligersavond. Want samen maakten we Volharding.

Tot de bijna tachtig jaar was je nog actief voor Volharding. Nog steeds met veel passie, enthousiasme en creativiteit. Stapje voor stapje en met trots heb jij je activiteiten afgebouwd en met vertrouwen overgelaten aan de ‘jongere' generatie. Wetende dat jouw Volharding in goed handen was.

Wies het doet pijn om voor altijd afscheid van je te nemen. Wij zijn dankbaar voor alles wat je voor de vereniging betekend hebt en dat we samen met jou hieraan mee invulling hebben mogen geven. Met jou sterft een stukje Volharding. Je blijft echter voor altijd in ons hart en dé mooder van ôs vereniging.

Bedankt voor alles!

Bestuur & Technische Commissie
HBSV Multigym

Bovenbouw Supplement H Wedstrijdturnen
Op zaterdag 15 februari, 2025 stond voor Pien de Bijl haar tweede plaatsingswedstrijd op het programma.

Ondanks dat ze de hele week ziek was, heeft ze tijdens de wedstrijden toch beter weten te presteren als tijdens de eerste wedstrijd.

Ook haar teamgenoten wisten beter te presteren. En dat heeft ze samen een mooie eerste plaats opgeleverd. Pien en haar teamgenoten uit Linne en Reuver zijn door naar de teamfinales. Deze worden op 29 maart, 2025 gehouden.

Met klap op de vuurpijl kregen we te horen dat onze niveau 5 meisjes zich allemaal geplaatst hebben voor de individuele finale die plaats zal vinden in maart en april.

Bij deze alvast veel succes gewenst met de voorbereidingen op de komende wedstrijden!